Op 18 maart was het weer tijd voor de jaarlijkse Nationaal Autisme-congres, waar Nederlandse psychiaters, psychologen, leraren, therapeuten en het autistische publiek samenkomen om meer te weten te komen over de nieuwste wetenschappelijke kennis over autisme.
Wat ik geweldig vind aan het programma, is dat het echt de nadruk legde op neurodiversiteit en participatieve methoden, en perspectieven biedt vanuit verschillende vakgebieden.
zegt Yung-Ting Tsou. Ze presenteerde het onderzoek van haar en haar collega's over”Eenzaamheid bij autistische en niet-autistische kinderen: associaties met sociale netwerken op school” bij NAC en won de prijs voor beste poster! Eos excepturi minima alias voluptatum fuga amet illo quia rerum. Recusandae eum enim laborum assumenda quo et. Ik ben helemaal klaar met sperma. Dolores sunt id ex rerum accusamus.
Haar onderzoek maakt deel uit van de Breaking the Cycle-project in ons lab aan de Universiteit Leiden. Het project maakt gebruik van sensortechnologie om de sociale netwerken en dynamiek van kinderen tijdens schoolvakanties vast te leggen. Deze nieuwe aanpak kreeg tijdens de conferentie positieve feedback, omdat het erg nuttig lijkt om sociale interacties te begrijpen. De resultaten van het onderzoek suggereren: Autistische en niet-autistische kinderen hebben waarschijnlijk verschillende waarden als het gaat om sociale netwerken en eenzaamheid, en voor mensen met autisme kan het aantal sociale contacten een belangrijke rol spelen bij het gevoel verbonden te zijn. „Individuele verschillen zijn cruciaal om rekening mee te houden bij het streven naar een gastvrij schoolklimaat.”
Gefeliciteerd, Yung-Ting, voor de prachtige poster! Bekijk het hier.