Op het EARA heeft Carolien bijgedragen aan een uitgenodigd symposium, georganiseerd door Jane Hurry (UCL), over hoe autistische jongeren hun dagelijkse schoolomgeving ervaren en hoe factoren in de sociale en gebouwde omgeving hun gelijkheid en gevoel van saamhorigheid kunnen bijdragen of belemmeren. De bevindingen waren gebaseerd op verschillende onderzoeken die in ons lab zijn gepubliceerd, waaronder onderzoek met draagbare detectietechnologieën en zelfrapportages om interacties tussen leeftijdsgenoten in verschillende ruimtes, de effecten van interventies en het belang van architectuur vast te leggen. Nieuwsgierig? Lees meer over de overkoepelend schoolpleinproject!
De 19E EARA-conferentie (European Association for Research on Adolescence) 2024 werd gehouden op Cyprus. Het symposium bestond uit 4 presentaties, waaronder Jane Hurry (UCL), Myrofora Kakoulidou (KCL) en Georgia Pavlopoulou (UCL), en ging over hoe omgevingen de geestelijke gezondheid van neurodiverse adolescenten beïnvloeden, manieren om meer neurodiverse deelnemers aan onderzoek te betrekken, de emotionele ervaringen van ADHD en autistische tieners, en ideeën voor het creëren van emotioneel gezonde scholen.