We zijn op zoek naar basis- en middelbare scholen om deel te nemen aan ons onderzoek naar sociale inclusie van alle leerlingen, met als aandachtsgebied leerlingen in het autismespectrum.
Scholen doen hun best om voor elk kind een gastvrije plek te zijn. Toch blijft de vraag of leerlingen zich opgenomen en gerespecteerd voelen op school. Worden kinderen met 'speciale behoeften' ook als volwaardige leden van de klas gezien? Help de cyclus te doorbreken en neem deel aan het schoolpleinproject van de Leidse onderzoeksgroep Focus on Emotions.
Ons onderzoek toont aan dat scholen voor veel leerlingen een bron van stress kunnen zijn, en niet noodzakelijk vanwege de lessen zelf: overvolle kantines zonder zitplaats, het gevoel dat je er niet bij hoort of geen plek om te ontspannen — de lijst gaat maar door. Om de uitdaging aan te gaan om scholen toegankelijk te maken voor elke student, fysiek, sociaal en cultureel, kan breed wetenschappelijk onderzoek veel helpen. Daarom is het belangrijk voor ons om inclusief onderwijs te benaderen door onderzoek op het gebied van psychologie, architectuur, data science en openbaar bestuur te bundelen.
Help ons de cirkel te doorbreken en stuur een e-mail naar Yung-Ting Tsou: y.tsou@fsw.leidenuniv.nl
Vind meer informatie in het Nederlands op onze website en in het nieuws.