Hoe je de gebouwde omgeving van dichterbij kunt bekijken en hoe deze een rol kan spelen bij het uitnodigen van meer of minder inclusief gedrag. Kunnen enkele veranderingen op het schoolplein leiden tot een betere integratie van kinderen met speciale behoeften? Een belangrijke stap was om eerst de groepsdynamiek tussen kinderen tijdens het spelen te begrijpen en eventuele omgevingsbarrières te identificeren die voorkomen dat kinderen met gehoorverlies en autisme omgaan met hun leeftijdsgenoten. Met als doel speelsheid en sociaal welzijn te bevorderen, hebben we een interventie ontworpen en geïmplementeerd die gebaseerd is op „losse onderdelen spelen”. De eerste resultaten lieten geen enkel voordeel zien voor kinderen met speciale behoeften, maar de meest recente resultaten worden momenteel beoordeeld.
Architectuur - Alexander Koutamanis (UT Delft).
Informatica - Maedeh Nasri, Mitra Baratchi (Universiteit Leiden), Dennis Reidsma, Robby van Delden (Universiteit Twente).
Psychologie - Carolien Rieffe, Adva Eichengreen, Brenda M.S. da Silva, Claudia Libbi (Universiteit Twente/Universiteit Leiden), Guida Veiga (Universiteit van Evora).