Marcello, of 'Maro', is een onderzoeker en ontwerper van games en interactieve media met een talent voor het verbinden van verschillende disciplines en het stimuleren van exploratie. Hij is gefascineerd door de rol van technologie bij het stimuleren van creativiteit en spel, terwijl hij ook nadenkt over de impact ervan op de samenleving.
Als docent verweeft Maro programmeren, design, kunst en toegepaste psychologie in zijn cursussen over videogames en interactieve ervaringen. Hij ziet zichzelf als een 'groeiontwerper', die studenten begeleidt naar zelfrealisatie te midden van onzekerheid. Actieve samenwerking met studenten aan onderzoek is zijn favoriete methode van academisch onderwijs, en hij is bijzonder trots op het gepubliceerde onderzoekswerk dat zijn mentorschap heeft kunnen faciliteren.
Maro's onderzoekswerk wordt gekenmerkt door diversiteit; er is een breed scala aan medewerkers en onderzoeksmethoden betrokken. Hoewel zijn professionele wortels liggen in de ontwikkeling van interactieve ervaringen, ligt zijn passie in het bestuderen van hun persoonlijke en maatschappelijke impact. Zijn huidige onderzoek richt zich op het ontwerpen van games voor academische doeleinden; hij probeert te ontdekken en te definiëren wat „academische games” kunnen zijn.
E-mail: m.a.gomezmaureira@utwente.nl
Orchid: 0000-0002-4522-6228