We hebben het bekende Teacher-Report: The Instrument for Reactive and Proactive Aggression (IRPA; Polman et al., 2009) aangepast in een zelfrapportagevragenlijst
Rieffe, C., Broekhof, E., Kouwenberg, M., Faber, J., Tsutsui, M., & Güroğlu, B. (2016). Proactieve en reactieve agressie bij kinderen ontwarren met behulp van zelfrapportage. Europees tijdschrift voor ontwikkelingspsychologie, doi: 10.1080/17405629.2015.1109506
Azam, N.D., Novin, S., Oosterveld, P., & Rieffe, C. (2019). Agressie bij Maleisische adolescenten: validatie van de IRPA-zelfrapportage om reactieve en proactieve agressie te meten.Europees tijdschrift voor ontwikkelingspsychologie, 16, 225-235. doi: 10.1080/17405629.2017.1360177.
Pouw, L.B.C., Rieffe, C., Oosterveld, P., Huskens, B., & Stockmann, L. (2013). Reactieve/proactieve agressie en affectieve/cognitieve empathie bij kinderen met ASS. Onderzoek naar ontwikkelingsstoornissen, 34, 1256-1266.
Instrument voor zelfrapportage over reactieve en proactieve agressie [Nederlands]
Instrument voor zelfrapportage van reactieve en proactieve agressie [Maleis]
Instrument voor zelfrapportage over reactieve en proactieve agressie [Engels]
Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze Veelgestelde vragen.