- Van Hoorn, J. & Rieffe, C. (2018). Als je vrienden niet in de sloot springen…spring jij dan wel? Positieve invloed van leeftijdgenoten op sociaal gedrag bij adolescenten met autisme. Wetenschappelijk Tijdschrift voor Autisme.
- Bos, M.G.N., Diamantopoulou, S., Stockmann, L., Begeer, S., & Rieffe, C. (in press). Emotion control predicts internalizing and externalizing behavior problems in boys with and without an autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders. doi: 10.1007/s10803-018-3519-8.
- Van Hoorn, J., Van Dijk, E.,Crone, E.A., Stockmann, L., Rieffe, C. (2017). Peers Influence Prosocial Behavior in Adolescent Males with Autism Spectrum Disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 47, 2225-2237. doi: 10.1007/s10803-017-3143-z.
- Rieffe, C., Bülow, A., Willems, D., Blijd-Hoogewys, E., & Stockmann, L. (2017). Meisjes met autisme, hoe empathisch zijn ze? Wetenschappelijk Tijdschrift voor Autisme, 16(2), 2-14.
- Rieffe, C., Pouw, L., Bos, M. G. N. (2016). Een beetje boos is okay; Emotie regulatie bij kinderen met autisme. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 15(4), 154-158.
- Broekhof, E., Ketelaar, L., Van Zijp, A., Stockmann, L., Bos, M. G. N., & Rieffe, C. (2015). The understanding of intentions, desires and beliefs in young children with autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45, 2035-2045. doi: 10.1007/s10803-015-2363-3.
- Schmitz, E., Banerjee, R., Pouw, L.B.C., Stockmann, L., & Rieffe, C. (2015). Better to be equal? Challenges to equality for cognitively-able children with ASD in a social decision game. Autism, 19, 2, 178-186.
- Rieffe, C., De Bruine, M., De Rooij, M., & Stockmann, L. (2014). Approach and avoidant emotion regulation prevent depressive symptoms in children with an Autism Spectrum Disorder. International Journal for Developmental Neuroscience, 39, 37-43.
- Pouw, L.B.C., Rieffe, C., Oosterveld, P., Huskens, B., & Stockmann, L. (2013). Reactive/proactive aggression and affective/cognitive empathy in children with ASD. Research in Developmental Disabilities, 34, 1256-1266.
- Pouw, L.B.C., Rieffe, C., Stockmann, L., & Gadow, K.D. (2013). The link between emotion regulation, social functioning, and depression in boys with ASD. Research in Autism Spectrum Disorders, 7, 549-556.
- Gadow, K.D., Guttmann-Steinmetz, S., Rieffe, C., & DeVincent, C.J. (2012). Depression symptoms in boys with autism spectrum disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32, 1353-1363.
- Rieffe, C., Pouw, L.B.C., Camodeca, M., Lange, A.M.C., & Stockmann, L. (2012). Don't anger me! Bullying, victimization, and emotion dysregulation in young adolescents with ASD. European Journal of Developmental Psychology, 9, 351-370.
- Begeer, S., Banerjee, B., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Potharst, E., Stegge, H. & Koot, H.M. (2011). The understanding and self-reported use of emotional display rules in children with autism spectrum disorders. Cognition & Emotion, 25, 9, 47-956.
- Rieffe, C., Oosterveld, P., Meerum Terwogt, M., Mootz, S., Van Leeuwen, E. & Stockmann, A.P.A.M. (2011). Emotion regulation and internalizing symptoms in children with Autism Spectrum Disorders. Autism, 15, 655-670.
- Rieffe, C., Pouw, L., Schnetz, V., Van Zijp, A., & Meerum Terwogt, M. (2011). Sociale angst bij hoogfunctionerende jongens met Autismespectrumstoornis. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 10, 4-11.
- Van Zijp, A., Rieffe, C., Ketelaar, L., Kok, S., & Stockmann, L. (2011). Gedeelde smart? Empathie bij jonge kinderen met autisme. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 10, 65-74.
- Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Rieffe, C., Stegge, H., Olthof, T., & Koot, H. M. (2010). Brief report: Understanding emotional transfer in children with autism spectrum disorders. Autism, 14, 629-640.
- Begeer, S., Banerjee, R., Lunenburg, P., Meerum Terwogt, M., Stegge, H., & Rieffe, C. (2008). Brief report: Self-presentation of children with autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1187-1191.
- Begeer, S., Koot, H. M., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., & Stegge, H. (2008). Emotional competence in children with autism: Diagnostic criteria and empirical evidence. Developmental Review, 28, 342-369.
- Begeer, S., Koot, J. M, Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., & Stegge, H. (2007). Emotionele competentie van kinderen met autisme spectrum stoornissen. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 6, 4-22.
- Begeer, S., Koot, H. M, Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., & Stegge, H. (2007). Diagnostiek en ontwikkeling van emotionele vaardigheden bij kinderen met autisme. In R. Didden & B. Huskens (Eds.), Begeleiding van kinderen en jeugdigen met autisme (pp.84-101). Houten: Bohn, Stafleu van Loghum.
- Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stegge, H., & Koot, J.M. (2007). Do children with autism acknowledge the influence of mood on behaviour? Autism, 11, 503-521.
- Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., & Kotronopoulou, K. (2007). Awareness of single and multiple emotions in high-functioning children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37, 455-465.
- Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stockmann, L. (2006). Attention to facial emotional expressions in children with autism. Autism, 10, 37-51.
- Lunenburg, P., Begeer, S., Meerum Terwogt, M., Stegge, H. & Rieffe, C. (2006). Zelfpresentatie bij kinderen met autisme. Wetenschappelijk Tijdschift Autisme, 2, 52-58
- Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M. & Stockmann, L. (2005). Begrip en gebruik van sociaal-emotionele regels bij kinderen met autisme spectrum stoornissen. Kind en Adolescent, 26, 181-194.
- Rieffe, C., Potharst, E., Meerum Terwogt, M., Begeer, S., Stockmann, L., & Cowan, R. (2005). Expressie van emoties bij hoogfunctionerende kinderen met autisme. Kind en Adolescent, 14, 1-10.
- Begeer, S., Rieffe, C., & Meerum Terwogt, M. (2004). Onderkennen kinderen met autisme de invloed van stemming op gedrag?Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 1, 4-16.
- Begeer, S., Rieffe, C., & Meerum Terwogt, M. (2004). Eclairage sur le comportement a partir des etats emotionnels chez les enfants avec autism.Le Bulletin Scientifique de l'Arapi, 12, 21-24.
- Begeer, S., Rieffe, C. & Meerum Terwogt, M. (2004). Sociaal-emotionele competentie van normaal intelligente kinderen met autisme. In Vyt, A., van Aken, M. A. G., Bosch, J. D., Van der Gaag, R. J., & Ruijssenaars, A. J. J. M. (Eds.), Jaarboek Ontwikkelingspsychologie, Orthopedagogiek en Kinderpsychiatrie, (Volume 6, pp. 252-275). Houten: Bohn, Stafleu Van Loghum.
- Begeer, S., Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stockmann, L. (2003). Theory of Mind-based action in children from the autism spectrum. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 479-487.
- Rieffe, C., Triantafyllakos, A., Meerum Terwogt, M. (2003) La gestion des emotions negatives chez les enfants autistes de haut niveau. Le Bulletin Scientifique de l'ARAPI, 11, 35-36.
- Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stockmann, L. (2000). Understanding atypical emotions among children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 3, 195-203.
- Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Stockmann, L. (1998). Inzicht in emoties bij kinderen met aan autisme verwante stoornissen: Is de "mindblindness" hypothese nog houdbaar? Kind en Adolescent, 19, 413-424.