Developmental Language Disorder (Language Impairments)

jongen meisje

  • Rieffe, C., & Wiefferink, C.H. (2017). Happy faces, sad faces; Emotion understanding in toddlers and preschoolers with language impairments. Research in Developmental Disabilities, 62, 40-49. doi: 10.1016/j.ridd.2016.12.018
  • Rieffe, C., Dirks, E., Van Vlerken, W. & Veiga, G.  (2016). The empathic mind in children with communication impairments: The case of children who are Deaf or Hard of Hearing (DHH); children with an Autism Spectrum Disorder (ASD); and children with Specific Language Impairments (SLI).  In: V. Slaughter and M. de Rosnay (Eds.), Theory of mind development in context (pp. 106-120).  Hove, UK: Psychology Press.
  • Rieffe,C., Van den Bedem, N. P., Van der Zee, R. & Wiefferink, K. (2015). Gedachtenlezen met een taalontwikkelingsstoornis. FOSS taal, 2 (23).
  • Wiefferink, C.H. & Rieffe, C. (2012). De gevolgen van Ernstige Spraak-/taalMoelijkheden voor het sociaal-emotioneel functioneren: een overzicht van de literatuur. Logopedie en Fonometrie, 2, 40-44.